Porte de Lima - Reisverslag uit Rates, Portugal van OpaFrans2 - WaarBenJij.nu Porte de Lima - Reisverslag uit Rates, Portugal van OpaFrans2 - WaarBenJij.nu

Porte de Lima

Blijf op de hoogte en volg

07 Mei 2015 | Portugal, Rates

Vandaag een prachtige wandeltocht van 27 km. De natuur staat in bloei, het weer werkte mee, de voetjes waren wat volgzamer. Onze "groep" bestaat uit Poldi en Johannes, een echtpaar uit Oostenrijk, man uit Beieren Gunther, Duitse Agnes met een tattoo van een schelp op de bovenarm, de Keulse Roland en Pieter, een Nederlander die in Antwerpen woont. Onderweg treffen we soms ook andere mensen, o.a. een Ier met een kilt.
Allen hebben al eerder een camino gelopen en willen de sfeer herbeleven.De gesprekken hebben wat minder diepgang. Roland was onthutst toen ik onthuldde, dat Derrick een S.S.-verleden had. Hij beweert dat dit in Duitsland altijd verzwegen is en hij wilde er alles over lezen op Google.
Morgen gaan we 420 meter omhoog, een bergetappe dus. Als Limburgse klimgeit moet dat gemakkelijk te doen zijn. Ik twijfel of ik morgen de geplande 17.5 km ga lopen of dat ik doorloop naar Valencas, maar dat is bijna 33 km. Er is echter ook weer regen voorspeld en de charme van de Camino is dat je a la minute kunt beslissen wat je gaat doen. Het is echter zeker de laatste volledige wandeldag in Portugal, overmorgen steek ik de grens naar Spanje over.
27,32 km., 37580 stappen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Rates

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2015

Santiago

19 Mei 2015

Finisterre

19 Mei 2015

Cee

16 Mei 2015

OLveirao

16 Mei 2015

Negreira

Actief sinds 27 April 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 3954

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: