Caldas de Reis - Reisverslag uit Caldas de Reis, Spanje van OpaFrans2 - WaarBenJij.nu Caldas de Reis - Reisverslag uit Caldas de Reis, Spanje van OpaFrans2 - WaarBenJij.nu

Caldas de Reis

13 Mei 2015 | Spanje, Caldas de Reis

Na een tocht van 22,5 km. zijn we in Caldas de Reis, een klein plaatsje, bekend om geneeskrachtige bronnen. Ik tref daar weer Nederlandse pelgrim Pieter. We hebben eigenlijk minder gesprekken met diepgang als vorig jaar. De groep is anders, de persoonlijkheden zijn anders, iedereen heeft al eens een camino gelopen en stapt anders in een tweede camino. Hiermee bedoel ik dat mensen nu minder vragen hebben, dat er geen wond openligt en dat de behoefte vooral is om weer in de sfeer van de camino te komen, de lotsverbondenheid, verbroedering en gezelligheid. Het Spaanse landschap wordt weer ouderwets mooi, een glooiend landschap met klimmen en dalen, afwisselende panorama´s en de ruwe Gallicische natuur. Het weer draagt bij tot genieten, de voeten hebben de protesten achterwege gelaten, de vorm neemt verder toe.
22,32 km., 30697 stappen